Elektra en isolatie

Ook in januari is er hard gewerkt om alle binnenwanden en het elektra te plaatsen. Dit was soms best even puzzelen, want hoe delen we de badkamer handig in en welke kant draai je de deur op?
Het was eveneens tijd voor het laatste sloopwerk: het verwijderen van de trap en het vergroten van de openingen naar de ‘nieuwe’ wc en de kelder. Het plateau van de huidige trap zat in de weg, nu naast de trap de badkamer wordt gebouwd en de wc ‘onder’ de trap wordt geplaatst. De plafonds zijn uitgevlakt en de binnen kozijnen zijn geplaatst. Ondanks dat de we balken hebben opgekrikt, zat er nog een aardig ‘verloop’ in de balken. De sjeu van een oud huis zullen we maar zeggen 😉

Naast het elektra zijn ook de eerste leidingen geplaatst. Daarnaast zijn de eerste gipsplaten op de wanden bevestigd én is de nieuwe meterkast geplaatst. Soms voelt het alsof er weinig gebeurd is, maar als ik deze blog typ, dan blijkt dit helemaal niet het geval te zijn.
Van de leverancier van de kozijnen hebben we te horen gekregen dat de schuifpui, de ramen en de achterdeur in februari worden geleverd. Dus het werd tijd om de stelkozijnen in elkaar te zetten en de grond voor de uitbouw uit te vlakken. Wij kunnen niet wachten tot de schuifpui geplaatst is!