Image005

Slopen, slopen en nog eens slopen

De weken daarna, of beter gezegd de maanden daarna stonden in het teken van slopen, slopen en nog eens slopen. Zelfs de tuin ontkwam er niet aan.
De tegels van het terras, waar straks de uitbouw komt, moesten worden verwijderd. En ook de houten vloer die in de woning zat, is eruit gehaald. Hiervoor in de plaats komt een geïsoleerde betonvloer. Deze vloer is een stuk dikker, daarom moest de voorzijde afgegraven worden.

Waar Jan eerst zei dat we dat wel “even” konden scheppen, had ik het na een paar kruiwagens wel bekeken. ‘Kan dit niet anders?’ En ja, het kon anders. De minikraan van een vriend paste precies door de voordeur, hiermee was het zo afgegraven. Ideaal! Ook Jan dacht zo’n kraan is wel erg handig, want een tijdje later heeft hij zelf ook een kraantje aangeschaft. En dat is superhandig, zo konden we gemakkelijk de oude rioleringsbuizen en afvoerbuizen opzoeken.
En als je dan toch een kraan hebt, is een sloophamer ook wel handig. En die kwam goed van pas! Hij heeft ons heel wat gebillig bespaard, man wat kwam er een hoop puin tevoorschijn.

image007 image009 image011 image013 image015 image017 image019