Image079

Het opbouwen van de aanbouw

Nadat de strokenfundering was afgerond, konden de leidingen worden aangelegd voor de keuken en de bijkeuken.
Gelukkig zijn we het al enige tijd eens over de indeling, dus was de locatie voor de leidingen snel bepaald. Hierna konden we starten met het opbouwen van de broodjesvloer. Leuk werk, waarbij er meters kunnen worden gemaakt.
Over de broodjesvloer zijn de bouwstaalnetten geplaatst en uiteindelijk kon het beton worden gestort. Prachtig, een mooie vlakke vloer!

Die week erop konden we eindelijk de hoogte in bouwen. De eerste zijwanden zijn geplaatst met aan de buitenzijde OSB platen (tegen ongedierte) en wederom met damp open folie. Met het plaatsen van de wanden begint de uitbouw vorm te krijgen en krijgen we steeds beter een beeld hoe het gaat worden. Nadat het houten skelet volledig was opgezet, konden ook de drie stalen balken geplaatst worden. Om deze te kunnen monteren, hadden we een montagelift gehuurd. En die kwam goed van pas, kunnen we wel zeggen. Het plaatsen van de stalen balken, kwam aan op precisiewerk; de plafondbalken moesten precies tussen de inhammen van de stalen balk passen. Na enig heen en weer geschuif is het gelukt en konden de meeste stempels onder de plafondbalken gehaald worden.

Nu alle stalen balken erin zitten kan er volgende week gestart worden met het dak.
In de loop van september ontvingen we ook eindelijk de omgevingsvergunning van de gemeente. Fijn dat we nu legaal verder mogen bouwen!

image073 image075 image077 image081 image083